400 ώρες / 7 μήνες
Ελληνικά
Ασύγχρονη εξ' αποστάσεως (Διάβασε στον δικό σου χρόνο και στον δικό σου ρυθμό)
Πιστοποιητικό: Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Γλώσσα προγράμματος: Ελληνική
Διάρκεια: 400 ώρες / 7 μήνες
Μέθοδος Εκπαίδευσης: Εξ αποστάσεως, ασύγχρονη εκπαίδευση (Διάβασε στον δικό σου χρόνο και στον δικό σου ρυθμό με τις δυνατότητες που σου προσφέρει η ασύγχρονη εκπαίδευση).
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Στυλιανός Γεροντίδης, ΕΔΙΠ του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
Εκπαιδευτικοί – μαθησιακοί στόχοι προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση:
Α. Γνώσεις
Β. Δεξιότητες
Γ. Ικανότητες
Βασικές Πληροφορίες
Επιστημονική ομάδα:
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Στυλιανός Γεροντίδης, ΕΔΙΠ του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στο πρόγραμμα διδάσκουν:
Ο Διονύσιος Καλύβας, Καθηγητής (Αξιολόγησης Γαιών – Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων στη Γεωργία και Χωρική Ανάλυση) του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ο Κωνσταντίνος Σούλης, Επίκουρος Καθηγητής (Γεωπληροφορικής και Χωρικής Ανάλυσης στη Γεωργία και το Περιβάλλον) του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η Ευφροσύνη Χαλάστρα, Νηπιαγωγός – Παιδαγωγός προσχολικής εκπαίδευσης. Επιστημονικός συνεργάτης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα πρέπει:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στους συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΓΠΑ.
Στους συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Η επιτυχής παρακολούθηση και ολοκλήρωση του «Περιβαλλοντική Αγωγή για Εκπαιδευτικούς Προσχολικής και Πρωτοσχολικής Εκπαίδευσης (Θεωρία και Πράξη)» εξασφαλίζει:
Κόστος συμμετοχής – Εκπτωτική πολιτική
Το κόστος συμμετοχής στο πρόγραμμα είναι 330 ευρώ και πρέπει να καταβληθεί πριν την έναρξη του προγράμματος προκειμένου να κατοχυρωθεί η συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Όσοι δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα έως τις 29/03/2024 δικαιούνται έκπτωση 18% λόγω πρώιμης εγγραφής (early entry) και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 270€ ευρώ και όχι 330€.
Επιπλέον εκπτώσεις για:
Οι εκπτωτικές πολιτικές και η πρώιμη εγγραφή (early entry) δεν συνδυάζονται. Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες καταθέτουν το ανωτέρω ποσό στον παρακάτω λογαριασμό, στον οποίο δικαιούχος είναι ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του ΓΠΑ, αναφέροντας απαραίτητα το όνομά τους και τον κωδικό ΕΛΚΕ του έργου (Κωδικός: 450.0038).
Εθνική Τράπεζα στο λογαριασμό με IBAN GR 2801100400000004001883448
Το αποδεικτικό κατάθεσης επισυνάπτεται στην αίτηση που υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΓΠΑ.
Πολιτική επιστροφής χρημάτων
Εισαγωγή
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΓΠΑ) σας καλωσορίζει στο μοριοδοτούμενο* εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “Περιβαλλοντική Αγωγή για Εκπαιδευτικούς Προσχολικής και Πρωτοσχολικής Εκπαίδευσης (Θεωρία και Πράξη)” διάρκειας 400 διδακτικών ωρών – 7 μηνών – (16 ECTS), το οποίο θα υλοποιηθεί εξ αποστάσεως (Ασύγχρονη εκπαίδευση) μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης E-class ΚΕΔΙΒΙΜ.
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Στυλιανός Γεροντίδης, ΕΔΙΠ του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Σκοπός
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς Προσχολικής (Βρεφονηπιοκόμοι, Νηπιαγωγοί) και Πρωτοσχολικής Εκπαίδευσης (Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης). Σκοπός του είναι να τους εφοδιάσει με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να έχουν την ικανότητα να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν διδακτικά σενάρια περιβαλλοντικής εκπαίδευσης έχοντας υπόψη τους περιβαλλοντικές γνώσεις και βασικές παιδαγωγικές αρχές. Στο πλαίσιο αυτό, θα παρουσιαστούν οι βασικές έννοιες που αφορούν:
Στη συνέχεια, θα διδαχθούν περιβαλλοντικά διδακτικά σενάρια βασισμένα σε επιστημονικές γνώσεις του περιβάλλοντος σε συνδυασμό με τις θεωρίες μάθησης, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ευαισθητοποίηση των παιδαγωγών / εκπαιδευόμενων να εισάγουν στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα την περιβαλλοντική εκπαίδευση, καθώς απευθύνονται στους ενεργούς πολίτες του αύριο.
Αναγκαιότητα προγράμματος
Οι ανάγκες που εξυπηρετεί το πρόγραμμα είναι παιδαγωγοί / εκπαιδευόμενοι:
Οι καινοτομίες που θα έχει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι οι παιδαγωγοί / εκπαιδευόμενοι:
Πιστοποιητικά
Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης
Δομή εκπαιδευτικού προγράμματος
Τίτλος διδακτικής ενότητας | Τίτλος υποενότητας | Διάρκεια σε ώρες | ECTS |
1. Θεωρίες μάθησης – Παιδαγωγικές στρατηγικές – Μαθησιακοί τύποι | 1.1 Μάθηση | 60 | 2,40 |
1.2 Θεωρία Μάθησης | |||
1.3 Παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση | |||
1.4 Τρόποι Μάθησης | |||
1.5 Παιδαγωγική | |||
1.6 Είδη Παιδαγωγικής | |||
1.7 Παιδαγωγικές Στρατηγικής | |||
1.8 Ο ρόλος της τεχνολογίας | |||
1.9 Βασικοί εκπρόσωποι της Παιδαγωγικής συνολικά | |||
1.10 Μαθησιακοί Τύποι | |||
1.11 Διδασκαλία | |||
2. Η Περιβαλλοντική εκπαίδευση και η αξία της διδασκαλίας της στην προσχολική ηλικία | 2.1 Περιβάλλον και η αξία του | 40 | 1,6 |
2.2 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση τι είναι και οι βασικές πτυχές της | |||
2.3 Η σημαντικότητα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Προσχολική ηλικία | |||
2.4 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Προσχολική Εκπαίδευση στην Ευρώπη | |||
2.5 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Προσχολική Εκπαίδευση στην Ελλάδα | |||
3. Ανακύκλωση | 3.1 Η σημασία της ανακύκλωσης καταναλωτή | 60 | 2,4 |
3.2 Γιατί είναι σημαντική η διδασκαλία της ανακύκλωσης στην προσχολική ηλικία | |||
3.3 Ενδεικτικό διδακτικό σενάριο | |||
3.4 Στόχοι (γενικά) | |||
3.5 Σύνδεση με τις θεωρίες μάθησης | |||
3.6 Ανάλυση των μαθησιακών στόχων | |||
4. Σενάρια διδασκαλίας εποχές – νερό | 4.1 Οι 4 εποχές Ø Ενδεικτικό διδακτικό σενάριο Ø Στόχοι (γενικά) Ø Σύνδεση με τις θεωρίες μάθησης Ø Ανάλυση των μαθησιακών στόχων | 60 | 2,4 |
4.2 Ο κύκλος του νερού Ø Ενδεικτικό διδακτικό σενάριο Ø Στόχοι (γενικά) Ø Σύνδεση με τις θεωρίες μάθησης Ø Ανάλυση των μαθησιακών στόχων | |||
5. Σενάρια διδασκαλίας φυσικοί πόροι – βιοποικιλότητα | 5.1 Οι φυσικοί πόροι Ø Ενδεικτικό διδακτικό σενάριο Ø Στόχοι (γενικά) Ø Σύνδεση με τις θεωρίες μάθησης Ø Ανάλυση των μαθησιακών στόχων | 60 | 2,4 |
5.2 Η ποικιλότητα των ζώων Ø Ενδεικτικό διδακτικό σενάριο Ø Στόχοι (γενικά) Ø Σύνδεση με τις θεωρίες μάθησης Ø Ανάλυση των μαθησιακών στόχων | |||
6. Τροφική αλυσίδα και προσχολική εκπαίδευση | 6.1 Τροφική αλυσίδα και προσχολική εκπαίδευση | 60 | 2,4 |
7. Σενάρια διδασκαλίας το “ταξίδι” της τροφής | 7.1 Συλλογικός κήπος Ø Ενδεικτικό διδακτικό σενάριο Ø Στόχοι (γενικά) Ø Σύνδεση με τις θεωρίες μάθησης Ø Ανάλυση των μαθησιακών στόχων | 60 | 2,4 |
7.2 Το ταξίδι του γάλακτος Ø Ενδεικτικό διδακτικό σενάριο Ø Στόχοι (γενικά) Ø Σύνδεση με τις θεωρίες μάθησης Ø Ανάλυση των μαθησιακών στόχων |
Μέθοδος υλοποίησης
Εξ αποστάσεως, ασύγχρονη εκπαίδευση
Τεχνικές εκπαίδευσης – Εργαλεία – Εξοπλισμός
Η διδασκαλία διεξάγεται μέσω του διαδικτύου, προσφέροντας στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δυνατότητα μελέτης ανεξαρτήτως περιοριστικών παραγόντων, όπως η υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Η ασύγχρονη εκπαίδευση, προσφέρεται μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης E-class ΚΕΔΙΒΙΜ.
Εκπαιδευτικό Υλικό – Πρόσθετες Πηγές
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται σταδιακά, ανά διδακτική ενότητα, μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης E-class ΚΕΔΙΒΙΜ.
Αξιολόγηση εκπαιδευομένων
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος (εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενοι, ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.)
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος θα γίνει μέσω ερωτηματολογίου που συμπληρώνουν εκπαιδευόμενοι. Τα πορίσματα θα χρησιμοποιηθούν για τη συνέχιση ή/και βελτίωση του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Αποφοίτησε από το τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (1994) και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Διαχείριση Περιβάλλοντος (2000).
Από το 1994 έως το 2000 εργάστηκε σε πολλά ερευνητικά προγράμματα στο Εργαστήριο Εδαφολογίας του Γ.Π.Α. ως υπεύθυνος G.I.S.
Από το 2000 έως το 2002 εργάστηκε σε τεχνικές εταιρείες και στο τμήμα πληροφορικής της Vodafone ως αναλυτής εφαρμογών Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων (G.I.S).
Από το 2004 έως το 2007 ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης του προσωπικού της εταιρείας ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. σε θέματα G.I.S. και Τηλεπισκόπησης, στο έργο της ψηφιοποίησης του αρχείου εποικιστικών εκτάσεων του Υπουργείου Γεωργίας.
Από το 2004 έως το 2011 ήταν τεχνικός σύμβουλος G.I.S. στην εταιρεία CREATIVE IMAGE TECHNOLOGIES, για την σχεδίαση, ανάπτυξη και υλοποίηση του πρώτης ελληνικής εφαρμογής πλοήγησης (navigation) οχημάτων.
Από το 2000 έως και σήμερα συμμετέχει στη διδασκαλία των εργαστηριακών ασκήσεων στο Γ.Π.Α. στα μαθήματα: Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα, Σύγχρονες εφαρμογές στην απογραφή των εδαφικών πόρων, εφαρμογές των Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων στο περιβάλλον.
Είναι πτυχιούχος γεωπόνος Α.Γ.Σ.Α., ενώ φοίτησε στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Χαρτογράφηση – Υδατικές Συνθήκες – Αξιολόγηση Εδαφών (1989) και διδακτορική διατριβή στον τομέα της Αξιολόγησης Εδαφών – Σχεδιασμού Χρήσεων Γης (1991) από το ΓΠΑ.
Εργασιακή – Διδακτική εμπειρία
Δημοσιεύσεις: 51 δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά με κριτές (εκ των οποίων μία ψηφίστηκε από την Διεθνή Εδαφολογική Ένωση, μεταξύ των πέντε καλύτερων σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα των Pedometrics για το έτος δημοσίευσής της), 21 βιβλία/κεφάλαια σε βιβλία, 105 σε πλήρη πρακτικά διεθνών και ελληνικών συνεδρίων, 75 σε πρακτικά περιλήψεων συνεδρίων.
Είναι μέλος πολλών επιστημονικών ενώσεων, όπως Ελληνική Εταιρεία Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών – HellasGIs (υπήρξε Γενικός Γραμματέας της την περίοδο 2014-2016, Αντιπρόεδρος 2016-2018 και Πρόεδρος της 2018-2021), European Resources Water Association (EWRA), European Weed Science Society (EWRS), Ελληνική Επιτροπή για την Καταπολέμηση της Απερήμωσης, Διεθνής Εδαφολογική Ένωση, Ελληνική Εδαφολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη Γεωργία, τα Τρόφιμα και το Περιβάλλον (ΕΠΕΓΕ-HAICTA).
Είναι κριτής επιστημονικών εργασιών σε 25 διεθνή περιοδικά και co-editor στο Remote Sensing and Geoinformatics in Agriculture and Environment (MDPI Topic).
Είναι υπεύθυνος της Μεταπτυχιακής Κατεύθυνσης «Γεωπληροφορική και Χωρική Ανάλυση» του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος ΑΦΠ&ΓΜ, ενώ έχει υπάρξει επιστημονικός υπεύθυνος και ερευνητής σε 58 ερευνητικά προγράμματα. Συμμετείχε σε διεθνείς επιτροπές εμπειρογνωμόνων με αντικείμενο την Ευρωπαϊκή Χωρική Συνοχή και Ανάπτυξη (2003-2008) ενώ είχε την ευθύνη του Εργαστηρίου Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών του Ινστιτούτου Αστικού Περιβάλλοντος και Ανθρώπινου Δυναμικού του Παντείου Πανεπιστημίου (2002 – 2008). Από το 2008 συντονίζει τις δραστηριότητες της Ερευνητικής Μονάδας GIS (www.gis.aua.gr ) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι υπεύθυνος της διοργάνωσης των πανελληνίων επιστημονικών συνεδρίων «Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα στη Γεωργία και το Περιβάλλον» (giscongress.aua.gr ) τα οποία ξεκίνησαν το 2015 και πραγματοποιούνται ανά διετία στο ΓΠΑ.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα σήμερα περιλαμβάνουν τις νέες τεχνολογίες (ψηφιακή γεωργία, γεωργία ακριβείας, gis, remote sensing, geodatabases) και την χωρική ανάλυση στην αξιολόγηση εδαφών και φυσικών πόρων και στην παρακολούθηση καλλιεργειών.
O Δρ. K. Σούλης Γεωπόνος και Διδάκτορας Γεωπονικών Επιστημών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών με αντικείμενα την Γεωπληροφορική την Υδρολογία και τη Διαχείριση Υδατικών Πόρων. Τα κύρια ερευνητικά και διδακτικά του αντικείμενα είναι: Γεωπληροφορική, Χωρική Ανάλυση, Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS), Υδρολογία, Αγρο-υδρολογία, Περιβαλλοντική Υδρολογία, Υδρολογική μοντελοποίηση, Υδρομετρία, Διαχείριση Υδατικών Πόρων, Γεωργική Υδραυλική, Αρδεύσεις, ανάπτυξη εφαρμογών Η/Υ και GIS καθώς και σχεδίαση και δημιουργία Γεωγραφικών Βάσεων Δεδομένων. Επίσης έχει εκτεταμένη εμπειρία στο σχεδιασμό και στην πραγματοποίηση εργασιών πεδίου.
Είναι co-Editor in chief στο Hydrological Sciences Journal, το οποίο είναι ένα από τα πιο ιστορικά και διακεκριμένα περιοδικά στον τομέα της υδρολογίας.
Σε αναγνώριση της ποιότητας της προηγούμενης δουλειάς του στο περιοδικό ως Associate Editor έλαβε το βραβείο Best Associate Editor Award 2020.
Επίσης, είναι μέλος του Editorial Board των διεθνών επιστημονικών περιοδικών Remote Sensing και Journal of Mountain Science, είναι Guest Editor στα διακεκριμένα περιοδικά Water Journal, ISPRS International Journal of Geo-Information και FIRE, και έχει πραγματοποιήσει κρίσεις άρθρων σε 62 διακεκριμένα διεθνή περιοδικά (Publons Peer Review Award 2017. 2018 και 2019) καθώς και προτάσεων ερευνητικών προγραμμάτων.
Τα έτη 2021 και 2022 διακρίθηκε με την συμπερίληψή του στους αντίστοιχους καταλόγους του top 2% των ερευνητών παγκοσμίως.
Ο κ. Σούλης έχει υλοποιήσει και συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό ερευνητικών προγραμμάτων του ΓΠΑ καθώς και σε ερευνητικά προγράμματα άλλων ιδρυμάτων.
Η Κα Χαλάστρα Ευφροσύνη είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου MA Child Psychology for Education – Ψυχολογία στην Εκπαίδευση (θέμα μεταπτυχιακής διατριβής: Η εξοικείωση των εκπαιδευτικών Προσχολικής ηλικίας με την Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση) και του
ΒΑ Early Childhood Studies – Νηπιαγωγός, από το Μητροπολιτικό Κολλέγιο/University of East London.
Από το 2000 ως και σήμερα εργάζεται ως Παιδαγωγός στον χώρο της Προσχολικής εκπαίδευσης τόσο σε ιδιωτικούς όσο και σε Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς.
Το 2022 κυκλοφόρησε το εκπαιδευτικό παιδικό παραμύθι «Η πριγκίπισσα Μαγουλήθρα στην Μπουρμπουληθροχώρα».