Skip to content

"Οργάνωση και Διοίκηση Αγροδιατροφικών Επιχειρήσεων"

Λήξη εγγραφών: 30/09/2022

Έναρξη προγράμματος: Οκτώβριος, 2022

Early entry: 31 Αυγούστου, 2022

ECTS: 5

Δίδακτρα: 380€

3 μήνες, 120 διδακτικές ώρες

Ελληνικά

Ασύγχρονη εξ' αποστάσεως, Εξ’ αποστάσεως (e-learning)

Πιστοποιητικό: Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης

Γλώσσα προγράμματος: Ελληνική

Διάρκεια: 120 διδακτικές ώρες, 3 μήνες (5 ECVET)

Μέθοδος Εκπαίδευσης: εξ αποστάσεως (100% ασύγχρονη εκπαίδευση)

Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Αντώνιος Ρεζίτης (Καθηγητής στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών)

 

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

  • Φοιτητές και απόφοιτους συναφών ειδικοτήτων
  • Επαγγελματίες του κλάδου της αγροδιατροφής
  • Άτομα με γενικότερο ενδιαφέρον στην οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων

 

Εκπαιδευτικοί – μαθησιακοί στόχοι προγράμματος:

Α. Γνώσεις

  • Κατανοούν τις βασικές αρχές οργάνωσης και διοίκησης αγροδιατροφικών επιχειρήσεων.
  • Αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές Μάρκετινγκ και τιμολόγησης αγροτικών προϊόντων και τροφίμων.
  • Προσδιορίζουν τις στρατηγικές του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού Μάρκετινγκ.
  • Κατανοούν την δομή και τον ρόλο των εφοδιαστικών αλυσίδων στον αγροδιατροφικό τομέα.
  • Προσδιορίζουν της διαδικασία δημιουργίας κοστολογήσεων.
  • Κατανοούν την σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων της αγροδιατροφικής εταιρείας.
  • Ορίζουν την έννοια της επιχειρηματικότητας και καινοτομίας.
  • Αναγνωρίζουν τις μεθόδους συλλογής και ανάλυσης δεδομένων για λήψη αποφάσεων και πρόβλεψη.

Β. Δεξιότητες

  • Σχεδιάζουν καινοτόμα επιχειρηματικά εγχειρήματα και δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο δράσης.
  • Καθορίζουν το κατάλληλο μείγμα Μάρκετινγκ και την τιμολόγηση σε σχέση με τους στόχους της αγροδιατροφικής επιχείρησης.
  • Σχεδιάζουν ολοκληρωμένες δράσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και ψηφιακού Μάρκετινγκ.
  • Δημιουργούν εναλλακτικά σενάρια αγροδιατροφικών εφοδιαστικών αλυσίδων.
  • Δημιουργούν κοστολογήσεις για προϊόντα και επιχειρήσεις.
  • Χρησιμοποιούν πληροφορίες που αναφέρονται σε οικονομικές καταστάσεις επιχειρήσεων και οργανισμών για τη λήψη επενδυτικών αποφάσεων.
  • Συλλέγουν και αναλύουν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα για την λήψη αποφάσεων.

Γ. Ικανότητες

  • Παρακινηθούν προς ενασχόληση με τον αγροδιατροφικό τομέα.
  • Αξιοποιούν γνώσεις σχετιζόμενες με την οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων αλλά και το μάρκετινγκ στην καθημερινή ζωή.
  • Διαμορφώνουν σωστή νοοτροπία επιχειρηματικότητας στον αγροδιατροφικό τομέα.

 

Βασικές Πληροφορίες

Επιστημονική ομάδα:

Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Αντώνιος Ρεζίτης, Καθηγητής στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο κ. Τσιμπούκας Κωνσταντίνος είναι Καθηγητής στο Εργαστήριο Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Εκμεταλλεύσεων του Τμήματος Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Ο κ. Σακάς Δαμιανός είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο τμήμα Διοίκηση Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο κ. Τσουλφάς Γιάννης είναι Επίκουρος Καθηγητής με γνωστικό αντικείμενο «Εφοδιαστική Αλυσίδα – Logistics» στο Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Ο κ. Τούντας Κανέλλος είναι Επίκουρος Καθηγητής Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης στο τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο κ. Νέλλας Ελευθέριος ανήκει στο Εργαστηριακό και Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π) του Εργαστηρίου Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Εκμεταλλεύσεων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο κ. Γιακουμάτος Στέφανος είναι Καθηγητής Στατιστικής και Ποσοτικών Μεθόδων στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Η κα Κυριαζή Φωτεινή είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η κα Γέμτου Μαριλένα είναι ερευνήτρια στο Τμήμα αξιοποίησης φυσικών πόρων και γεωργικής μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος διδακτορικού στο Μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο του Bath του Ηνωμένου Βασιλείου, μεταπτυχιακού τίτλου στο Μάναντζμεντ από το Πανεπιστήμιου του Bath και πτυχίου στα Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

 

Υποχρεώσεις εκπαιδευόμενων/Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα πρέπει:

  • να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία τα τεστ αξιολόγησης με την μορφή πολλαπλών απαντήσεων.
  • να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στους συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΓΠΑ.

Στους συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

 

Κόστος Συμμετοχής / Εκπτωτική Πολιτική

Το κόστος συμμετοχής στο πρόγραμμα είναι 380 ευρώ και πρέπει να καταβληθεί πριν την έναρξη του προγράμματος προκειμένου να κατοχυρωθεί η συμμετοχή στο πρόγραμμα.

Όσοι δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα έως τις 31.08.2022 δικαιούνται έκπτωση 10% λόγω πρώιμης εγγραφής (early entry) και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 340 ευρώ και όχι 380 ευρώ.

Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες καταθέτουν το ανωτέρω ποσό στον παρακάτω λογαριασμό, στον οποίο δικαιούχος είναι ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του ΓΠΑ, αναφέροντας απαραίτητα το όνομά τους και τον κωδικό ΕΛΚΕ του έργου (Κωδικός: 450.0012).

Εθνική Τράπεζα στο λογαριασμό με IBAN GR 2801100400000004001883448

Το αποδεικτικό κατάθεσης επισυνάπτεται στην αίτηση που υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΓΠΑ.

Εισαγωγή

Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΓΠΑ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο Οργάνωση και Διοίκηση Αγροδιατροφικών Επιχειρήσεων, διάρκειας 120 διδακτικών ωρών (5 ECVET), το οποίο θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως (100% ασύγχρονη εκπαίδευση).

Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Αντώνιος Ρεζίτης, Καθηγητής στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Σκοπός

Σκοπός του προγράμματος είναι να εφοδιάσει τους εκπαιδευόμενους με εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορούν να δίνουν κατάλληλες και πρακτικές λύσεις στα πολύπλοκα προβλήματα της οργάνωσης και διοίκησης αγροδιατροφικών επιχειρήσεων, να σχεδιάζουν τις στρατηγικές εκείνες οι οποίες προάγουν την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων, αλλά και να αναπτύξουν ηγετικό ρόλο στην προώθηση και στην αποτελεσματική υλοποίηση των λειτουργιών της διοίκησης μίας αγροδιατροφικής επιχείρησης.

 

Αναγκαιότητα Προγράμματος

Το γνωστικό πεδίο της οργάνωσης και διοίκησης αγροδιατροφικών επιχειρήσεων έχει ιδιαίτερη σημασία για την εξασφάλιση της παγκόσμιας επισιτιστικής ασφάλειας καθώς και της κερδοφόρας και βιώσιμης παραγωγής τροφής. Ενισχύει την αποτελεσματική οργάνωση των λειτουργιών των αγροδιατροφικών επιχειρήσεων καθώς και την ανάπτυξη κατάλληλων στρατηγικών για την επικερδή και βιώσιμη λειτουργία τους.  Πρόκειται για ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συνδυάζει γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες που προάγουν την επιχειρηματικότητα στον αγροδιατροφικό τομέα καθώς και παρέχει σε βάθος γνώσεις που χρειάζεται κάθε σύγχρονος επαγγελματίας, για να εφαρμόσει σύγχρονες και καινοτόμες στρατηγικές οργάνωσης και διοίκησης αγροδιατροφικών επιχειρήσεων.

 

Δομή Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Τίτλος διδακτικής ενότηταςΤίτλος υποενότηταςΔιάρκεια σε ώρεςECVET/ ECTS
1. Οργάνωση και διοίκηση  αγροδιατροφικών επιχειρήσεων1.1 Εισαγωγή στην οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων στον αγροδιατροφικό τομέα. Σύγχρονες τάσεις και προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγροδιατροφική επιχείρηση.

1.2 Αγροδιατροφικό σύστημα αξίας.

1.3 Οι βασικές λειτουργίες της διοίκησης επιχειρήσεων και ο ρόλος του Μάναντζερ.

1.4 Ανάλυση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος αγροδιατροφικής επιχείρησης.

1.5 Στρατηγική επιχειρήσεων και σύνταξη επιχειρηματικών σχεδίων δράσης.

 

 

 

15

 

 

 

0.6

2. Μάρκετινγκ και Τιμολόγηση Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων2.1 Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ.

2.2 Κατανόηση και στόχευση πελατών (Τμηματοποίηση αγορών, Στόχευση και Τοποθέτηση).

2.3 Προϊόν (Branding, Κύκλος ζωής προϊόντος, Συσκευασία και Ετικέτα).

2.4  Προβολή (Προώθηση, Διαφήμιση, Δημόσιες σχέσεις και Χορηγίες).

2.5 Διαχείριση Τιμής Μέσω Μελλοντικών Αγορών (Αντιστάθμιση συμβολαίων μελλοντικής αγοράς, Αντιστάθμιση κινδύνου στα συμβόλαια μελλοντικής αγοράς, Δικαιώματα επιλογής σε συμβόλαια μελλοντικής αγοράς).

2.6 Δημιουργικά Συστήματα Τιμολόγησης (Διάκριση τιμών πρώτου βαθμού, Διάκριση τιμών δευτέρου βαθμού, Διάκριση τιμών τρίτου βαθμού, συνδεδεμένες πωλήσεις, απαιτούμενες συνδεδεμένες πωλήσεις).

2.7 Ο Δίαυλος Μάρκετινγκ των Τροφίμων (Προσθέτοντας χρησιμότητα χρήσης, Κάθετος συντονισμός στον αγροτικό κλάδο μέσω μέσης τιμολόγησης-τιμολόγησης πλέγματος-συμβολαίων παραγωγής και μάρκετινγκ-κάθετης ολοκλήρωσης, Λόγοι κατάρτισης συμβολαίων και ολοκλήρωσης, Πολύ-κλαδικά μοντέλα).

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

0.6

3. Στρατηγικό ψηφιακό μάρκετινγκ και ηλεκτρονικό εμπόριο

 

3.1 Εισαγωγή στις βασικές αρχές του ψηφιακού μάρκετινγκ.

3.2 Ανάλυση διαδικτυακής αγοράς: μάκρο και μίκρο-περιβάλλον.

3.3  Ο αντίκτυπος των ψηφιακών μέσων και της τεχνολογίας στο μείγμα μάρκετινγκ. Ανάπτυξη στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ.

3.4  Διαδικτυακή εμπειρία πελατών και σχεσιακό μάρκετινγκ με χρήση ψηφιακών πλατφορμών.

3.5  Επικοινωνίες μάρκετινγκ με χρήση ψηφιακών καναλιών.

3.6  Σχεδιασμός καμπάνιας για ψηφιακά μέσα.

3.7  Αξιολόγηση και βελτίωση της απόδοσης του ψηφιακού μάρκετινγκ.

3.8  B2B και B2C ψηφιακό μάρκετινγκ.

150.6
4.  Αγροδιατροφικές εφοδιαστικές αλυσίδες4.1 Εφοδιαστικές αλυσίδες, εφοδιαστικά δίκτυα και ανταγωνιστικά  πλεονεκτήματα.

4.2 Στόχοι αγροδιατροφικών εφοδιαστικών αλυσίδων.

4.3  Ο ρόλος των εμπλεκόμενων μερών.

4.4  Προμηθευτικός κύκλος.

4.5 Διαχείριση αποθεμάτων και διοίκηση αποθηκών.

4.6 Εμπορευματικές μεταφορές και πολυκαναλικά δίκτυα διανομής.

4.7 Ανθεκτικές αγροδιατροφικές εφοδιαστικές αλυσίδες.

4.8 Αγροδιατροφικές εφοδιαστικές αλυσίδες και αειφόρος ανάπτυξη.

 

 

 

 

15

 

 

 

 

0.6

5.  Οικονομική ανάλυση και

Κοστολόγηση αγροδιατροφικών επιχειρήσεων και γεωργικών εκμεταλλεύσεων

5.1 Ανάλυση των συντελεστών παραγωγής (έδαφος, εργασία, κεφάλαιο) και η συμβολή τους στον υπολογισμό των  παραγωγικών δαπανών.

5.2  Μέθοδοι εκτίμησης της αξίας  των περιουσιακών στοιχείων  γεωργικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων (γεωργικά εδάφη, έγγειες βελτιώσεις, γεωργικά  κτίσματα, μόνιμες και ημιμόνιμες φυτείες, ζώα, γεωργικά μηχανήματα, αξία ετήσιων καλλιεργειών). Εφαρμογές με χρήση λογιστικών φύλλων στον Η/Υ.

5.3  Ταξινόμηση, υπολογισμός και ανάλυση  των  παραγωγικών δαπανών.  Διάκριση των παραγωγικών δαπανών σε:

1. σταθερές και μεταβλητές δαπάνες

2. καταβαλλόμενες  και μη

3. εμφανείς και μη εμφανείς ή τεκμαρτές και

4. άμεσες και έμμεσες.

Εφαρμογές με χρήση λογιστικών φύλλων στον Η/Υ.

5.4 Στοιχεία κόστους παραγωγής και τρόποι υπολογισμού ή εκτίμησής του σε διάφορους  κλάδους παραγωγής  (φυτικής ή ζωικής). Κοστολόγηση συνδεδεμένων προϊόντων. Εφαρμογές με χρήση λογιστικών φύλλων στον Η/Υ.

5.5 Ανάλυση του κόστους παραγωγής κατά συντελεστές παραγωγής, κατά φάσεις της παραγωγής και κατά ομοειδής ομάδες βασικών δαπανών.

5.6 Υπολογισμός οικονομικών αποτελεσμάτων (ακαθάριστη πρόσοδος, κέρδος, ακαθάριστο κέρδος, γεωργικό εισόδημα, γεωργικό οικογενειακό εισόδημα κλπ.)  σε ενδιάμεσους και τελικούς κλάδους παραγωγής.  Εφαρμογές με χρήση λογιστικών φύλλων στον Η/Υ.

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

0.6

6. Λογιστική και χρηματοοικονομική ανάλυση6.1 Η Λογιστική Επιστήμη, Χρήστες Λογιστικών Πληροφοριών και Οικονομικών Καταστάσεων, Αρχές Λογιστικής, Ποιοτικά στοιχεία της Λογιστικής Πληροφόρησης, Ελληνικό Λογιστικό Σχέδιο και Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα.

6.2  Ισολογισμός.

6.3  Κατάσταση Αποτελεσμάτων Χρήσης.

6.4  Πίνακας Μεταβολών Ιδίων Κεφαλαίων.

6.5  Καθολικά Ισοζύγια (Προσωρινά και Οριστικό).

6.6  Εγγραφές Προσαρμογής.

6.7  Σύνταξη Οικονομικών Καταστάσεων.

6.8  Καταστάσεις Κοινού Μεγέθους.

6.9  Χρηματοοικονομική Ανάλυση Επιχειρήσεων με χρήση Αριθμοδεικτών.

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

0.6

7. Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία στον Αγροδιατροφικό Τομέα7.1 Εισαγωγικές έννοιες επιχειρηματικότητας και Ανοιχτά Συστήματα Καινοτομίας.

7.2 Φάσεις Σχεδιασμού και Οργάνωσης δράσης και φορέων στο πλαίσιο της ορθολογικής διαχείρισης πόρων στον τομέα της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας.

7.3 Βασικές Αρχές και πρακτικές προυπολογισμού δράσεων.

7.4 Έννοιες και τύποι δικτύωσης, συνέργειες με άλλους φορείς και οργανισμούς.

7.5 Επιχειρηματικές στρατηγικές και ευκαιρίες για φορείς αγροδιατροφής.

7.6 Αναλυτική δομή Επιχειρηματικών Σχεδίων Δράσης.

7.7 Case Study: Δημιουργία καινοτόμου επιχείρησης αγροδιατροφικού περιεχομένου.

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

0.6

8. Λήψη αποφάσεων στο Μάρκετινγκ και στην Διοίκηση αγροδιατροφικών επιχειρήσεων

 

8.1 Βασικές έννοιες για την διαχείριση των δεδομένων (Πληθυσμός, δείγμα, μεταβλητές, κλίμακες μέτρησης).

8.2 Κατασκευή ερωτηματολογίου και μέθοδοι συλλογής δεδομένων.

8.3 Οργάνωση των δεδομένων και δημιουργία αρχείου δεδομένων με το κατάλληλο λογισμικό.

8.4 Χρήση λογισμικού για την παρουσίαση των δεδομένων μέσω πινάκων συχνοτήτων και  γραφική παρουσίαση.

8.5 Περιγραφικά στατιστικά μέτρα για τον προσδιορισμό των βασικών χαρακτηριστικών των δεδομένων.

8.6 Ανάλυση κατηγορικών μεταβλητών με την χρήση πινάκων διπλής εισόδου (συνάφειας) και κατάλληλων γραφημάτων.

8.7 Σχέση δύο αριθμητικών μεταβλητών (συσχέτιση, διάγραμμα διασποράς).

8.8 Χρήση λογισμικού για την εφαρμογή γραμμικής παλινδρόμησης για την παροχή προβλέψεων.

8.9 Εφαρμογές στο μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0.6

 

 

Μέθοδος Υλοποίησης

Εξ αποστάσεως (100% Σύγχρονη Εκπαίδευση)

 

Μεθοδολογία Αξιολόγησης

Αξιολόγηση των εκπαιδευομένων:

Ο εκπαιδευόμενος, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά, το αντίστοιχο τεστ αξιολόγησης που θα είναι στην μορφή τεστ πολλαπλών απαντήσεων.

Η Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος (εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενοι, ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.):

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος θα γίνει μέσω ερωτηματολογίου που συμπληρώνουν εκπαιδευόμενοι. Τα πορίσματα θα χρησιμοποιηθούν για τη συνέχιση ή/και βελτίωση του εκπαιδευτικού προγράμματος.

 

Τεχνικές εκπαίδευσης – Εργαλεία – Εξοπλισμός

Το πρόγραμμα προσφέρεται με την εκπαιδευτική μέθοδο e-Learning όπου η εκπαίδευση παρέχεται μόνο ασύγχρονα, σε ώρες και ημέρες που εξυπηρετούν τον κάθε εκπαιδευόμενο, χωρίς να απαιτείται παρακολούθηση σε συγκεκριμένες ώρες και ημέρες. Η εκπαίδευση είναι αποκλειστικά εξ αποστάσεως, με χρήση της ειδικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας e-class ΚΕΔΙΒΙΜ που απαιτεί πρόσβαση στο διαδίκτυο και χρήση Η/Υ από τον χώρο του εκπαιδευόμενου. Οι μέθοδοι εκπαίδευσης βασίζονται στην παρακολούθηση βιντεοδιαλέξεων, μελέτες περιπτώσεων, επίλυση διαδραστικών ασκήσεων, οργανωμένη συζήτηση, μεταξύ άλλων, που εξασφαλίζουν τη διαδραστική και αποτελεσματική αυτό-εκμάθηση. Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται σταδιακά, ανά θεματική ενότητα, με βάση την ροή του προγράμματος, ενώ με την ολοκλήρωση της κάθε θεματικής ενότητας ο εκπαιδευόμενος καλείται να ολοκληρώσει ηλεκτρονικά το αντίστοιχο τεστ αξιολόγησης. Κατά την διάρκεια του προγράμματος παρέχεται πλήρης εκπαιδευτική υποστήριξη, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος επικοινωνίας της πλατφόρμας, όπου ο εκπαιδευόμενος μπορεί να απευθύνεται ηλεκτρονικά στους εκπαιδευτές του προγράμματος για την άμεση επίλυση αποριών σχετιζόμενων με τις επιμέρους θεματικές ενότητες.

 

Εκπαιδευτικό Υλικό – Πρόσθετες Πηγές

Κάθε διδακτική ενότητα θα συνοδεύεται από βιντεοπαρουσιάσεις, εκπαιδευτικές σημειώσεις, ή/και παρουσιάσεις powerpoint που θα αναρτώνται στην εκπαιδευτική πλατφόρμα e-class ΚΕΔΙΒΙΜ. Για την ενδυνάμωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων, κάθε ενότητα θα συνοδεύεται από προτεινόμενη βιβλιογραφία που μπορεί να αφορά βιβλία, e-books, δημοσιευμένα άρθρα σε διεθνή και εγχώρια περιοδικά, καθώς και ιστοσελίδες.

 

Αντώνιος Ν. Ρεζίτης

O Αντώνιος Ν. Ρεζίτης είναι καθηγητής στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΓΠΑ). Έλαβε το πτυχίο του Γεωπόνου με κατεύθυνση στον κλάδο της Αγροτικής Οικονομίας από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στη συνέχεια, απέκτησε δύο μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών (Masters), έναν στην Αγροτική Οικονομία (MSc) από το Πανεπιστήμιο Rutgers (The State University of New Jersey, USA) και τον άλλο στα Οικονομικά (ΜΑ) από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας (North Carolina State University, NCSU, USA). Έλαβε το διδακτορικό του (Ph.D.) στις Οικονομικές Επιστήμες από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Οικονομικής των Φυσικών Πόρων του Εθνικού Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, ΗΠΑ (Department of Agricultural and Recourse Economics, NCSU, USA).

Κατά το παρελθόν έχει διδάξει στα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων, Θεσσαλίας και Πατρών καθώς και στο Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι (Φιλανδία). Στο  ΓΠΑ διδάσκει τα μαθήματα «Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων» και «Παράγωγα με Εφαρμογές στην Αλυσίδα Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων».

Έχει σημαντικό αριθμό δημοσιεύσεων σε διεθνώς αναγνωρισμένα επιστημονικά περιοδικά και είναι Editor και Co-Editor σε διεθνούς φήμης επιστημονικά περιοδικά.

Οι παρακάτω σύνδεσμοι παρέχουν λίστες των επιστημονικών του δημοσιεύσεων:

Κωνσταντίνος Τσιμπούκας

Ο Κωνσταντίνος Τσιμπούκας είναι Καθηγητής στο Εργαστήριο Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Εκμεταλλεύσεων του Τμήματος Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Είναι κάτοχος D.E.A. και Διδακτορικού Διπλώματος στη Γεωργική Οικονομική από το Πανεπιστήμιο MontpellierIIΙ, Γαλλία, πτυχιούχος της Ανωτάτης Γεωπονικής Σχολής Αθηνών (νυν Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και κάτοχος M.Sc. από το Ινστιτούτο Αγρονομικών Μεσογειακών Σπουδών Montpellier (I.A.M.M.).

Κατά την περίοδο 2010-2011 διετέλεσε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Έρευνας (ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε), ενώ κατά την περίοδο 2014-2016 χρημάτισε Πρόεδρος του Τμήματος Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Διευθυντής του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιχειρηματικότητα και Συμβουλευτική στην Αγροτική Ανάπτυξη», κατά τις περιόδους 2014-2016 και 2018 έως σήμερα. Για την περίοδο 2019-2022, έχει εκλεγεί στη θέση του Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, κοστολόγηση γεωργικών προϊόντων, υπολογισμό οικονομικών αποτελεσμάτων γεωργικών παραγωγικών συστημάτων, λήψη αποφάσεων κατά την εφαρμογή παραγωγικών δραστηριοτήτων του αγροτικού τομέα.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην ανάλυση οικονομικών αποτελεσμάτων της γεωργικής δραστηριότητας και την διερεύνηση της οικονομικής βιωσιμότητας στην γεωργική παραγωγή και ιδιαίτερα σε σύνθετα προβλήματα ζωικής παραγωγής. Έχει σημαντικό αριθμό διεθνών δημοσιεύσεων στην τεχνικοοικονομική ανάλυση των παραγωγικών συστημάτων του πρωτογενή τομέα και στην κατασκευή υποδειγμάτων για λήψη αποφάσεων σε γεωργικές επιχειρήσεις καθώς και για την αποτίμηση μέτρων Αγροτικής Πολιτικής. Τέλος έχει μεγάλο αριθμό συμμετοχών σε ανταγωνιστικά ερευνητικά προγράμματα (διεθνή και εθνικά) είτε ως επιστημονικός υπεύθυνος είτε ως ερευνητής, σε αντίστοιχα ερευνητικά αντικείμενα.

Δαμιανός Σακάς

Ο Δρ. Δαμιανός Σακάς είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών του τμήματος Διοίκηση Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού. Στο παρελθόν έχει διατελέσει μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Έχει διδάξει πληροφοριακά συστήματα και σε άλλα Ελληνικά Πανεπιστήμια έχοντας επιβλέψει δεκάδες πτυχιακές, διπλωματικές και διδακτορικές διατριβές. Έχει υπηρετήσει στο Γραφείο Επικοινωνίας του Πρωθυπουργού της Ελλάδας και ήταν υπεύθυνος για μέρος της πολιτικής επικοινωνίας που σχετίζεται με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Έχει σπουδάσει Μηχανολόγος Μηχανικός, έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην Διοίκηση Επιχειρήσεων, είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Πληροφορική και Διδακτορικού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Στρατηγική Εταιρική Επικοινωνία με χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων Απόφασης.

Έχει ακαδημαϊκό υπόβαθρο και προηγούμενη εμπειρία σε ανώνυμες εταιρείες, πάντα σε σχέση με πληροφορικά συστήματα με έμφαση την διοίκηση επιχειρήσεων. Κατείχε θέση τόσο σε ολιγοπολιακές εταιρείες όσο και σε μεγάλες διεθνείς εταιρείες. Στην πλειονότητα της σταδιοδρομίας του διαδραμάτισε ηγετικό ρόλο συμμετέχοντας στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. Η εμπειρία που απέκτησε στην επαγγελματική του σταδιοδρομία σε θέματα πληροφορικής, σε συνδυασμό με το ακαδημαϊκό του υπόβαθρο, τον βοήθησαν να μετασχηματίσει πλειάδα αντικειμένων σε επιστημονική έρευνα.

Στην ολότητα της η έρευνα του είναι δημοσιευμένη στους κορυφαίους διεθνείς επιστημονικούς εκδοτικούς οίκους. Είναι Ιδρυτής και Πρόεδρος σειράς Διεθνών Συνεδρίων. Έχει διατελέσει πρόεδρος  και μέλος της επιστημονικής επιτροπής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Έχει κληθεί ως κεντρικός ομιλητής τόσο σε επιστημονικά Συνέδρια όσο και σε μεγάλες Ανώνυμες Εταιρείες της Ελλάδας και του Εξωτερικού. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι τα πληροφορικά συστήματα, η μοντελοποίηση και προσομοίωση επιχειρηματικών προβλημάτων, το ψηφιακό μάρκετινγκ, οι υπολογιστικές μέθοδοι και η επιχειρησιακή επικοινωνία.

Γιάννης Θ. Τσουλφάς

Ο Γιάννης Θ. Τσουλφάς είναι Επίκουρος Καθηγητής με γνωστικό αντικείμενο «Εφοδιαστική Αλυσίδα – Logistics» στο Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι επίσης Καθηγητής-Σύμβουλος στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Στο παρελθόν ήταν Επίκουρος Καθηγητής στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Στερεάς Ελλάδας, Επιστημονικός Συνεργάτης στην Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας και εργάστηκε ως Ελεύθερος Επαγγελματίας / Μηχανολόγος Μηχανικός σε διάφορες μελετητικές και κατασκευαστικές εταιρίες και οργανισμούς.

Είναι κάτοχος διπλώματος Μηχανολόγου Μηχανικού από το Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Έχει δημοσιεύσει 50 άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, βιβλία και πρακτικά διεθνών συνεδρίων και έχει περισσότερες από 450 ετεροαναφορές (Scopus). Έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Επιπλέον, έχει συχνά προσκληθεί ως κριτής σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά.

Τα τρέχοντα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στις αειφόρες εφοδιαστικές αλυσίδες, την κυκλική οικονομία και την εφαρμογή μεθόδων πολυκριτηριακής ανάλυσης στη λήψη αποφάσεων με έμφαση στον αγροδιατροφικό τομέα.

Κανέλλος Τούντας

Ο Δρ. Τούντας Κανέλλος είναι Επίκουρος Καθηγητής Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης στο τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Είναι πτυχιούχος του τμήματος ΟΔΕ του Πανεπιστημίου Πειραιά και κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Απέκτησε Διδακτορικό στη Λογιστική και τη Χρηματοοικονομική Διοίκηση από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μιλάει Αγγλικά και λίγα Ιταλικά.

Εργάστηκε ως Ελεγκτής στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ενώ διδάσκει Λογιστική στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του ΕΚΠΑ και στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

Από το 2001 έως το 2010 διατέλεσε Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, από το 2011 μέχρι και το 2014 Αντιδήμαρχος Οικονομικών στο Δήμο Νίκαιας- Αγ. Ι. Ρέντη.

Από το Σεπτέμβριο του 2014 έως τον Ιούνιο του 2015 διατέλεσε Υποδιοικητής στον ΟΓΑ.

Κατέχει δίπλωμα Λογιστή Α’ Τάξης.

Πεδία επιστημονικού του ενδιαφέροντος είναι η Λογιστική η Ελεγκτική η Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Διοίκηση.

Ελευθέριος Νέλλας

Ο Ελευθέριος Νέλλας ανήκει στο Εργαστηριακό και Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π) του Εργαστηρίου Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Εκμεταλλεύσεων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πτυχιούχος της Ανωτάτης Γεωπονικής Σχολής Αθηνών (νυν Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών), κάτοχος D.S.P.U (Diplôme Spécialisation Post-Universitaire) του Ινστιτούτου Αγρονομικών Μεσογειακών Σπουδών Monpellier (I.A.M.M.) στην Αγροτική Οικονομία και Οικονομική Ανάπτυξη και Διπλώματος Μεταπτυχιακής Εξειδίκευσης στην Γεωργική Στατιστική και Πληροφορική.

Από το 2004  μέχρι σήμερα  διδάσκει τις εργαστηριακές ασκήσεις και τμήμα της θεωρίας των παρακάτω αναφερομένων  μαθημάτων του Τμήματος Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης:

  1. Μέθοδοι Γεωργοοικονομικής και Κοινωνιολογικής Έρευνας (2004-2012 και 2015 ως σήμερα)
  2. Οργάνωση   &   Διαχείριση  Γεωργικών  Εκμεταλλεύσεων  (Εργαστήριο)  (2011- 2016)
  3. Εισαγωγή στη Γεωργική Οικονομική (2016 ως σήμερα)
  4. Γεωργική Λογιστική και Αγροτική Εκτιμητική (Θεωρία-Εργαστήριο  Αγροτικής Εκτιμητικής) (2016- 2018)
  5. Ποσοτικές Μέθοδοι στη Διοίκηση των Επιχειρήσεων στο Δ.Π.Μ.Σ “Επιχειρηματικότητα & Συμβουλευτική στην Αγροτική Ανάπτυξη”(2019-ως σήμερα)

Έχει συμμετάσχει ως μέλος σε ερευνητικά Προγράμματα με αντικείμενο:

  • την ανάπτυξη στον αγροτικό χώρο,
  • τις  επιπτώσεις στην διαμόρφωση του εισοδήματος των γεωργικών εκμεταλλεύσεων από την εφαρμογή της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής (Πυλώνας I και ΙΙ) και
  • την Οργάνωση και Διαχείριση των Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων (δημιουργία ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων).

Στέφανος Γιακουμάτος

Ο Δρ. Στέφανος Γιακουμάτος είναι Καθηγητής Στατιστικής και Ποσοτικών Μεθόδων στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Σπούδασε Στατιστική (Bachelor, Master και Ph.D.)  στο Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο Δρ. Γιακουμάτος εργάστηκε ως Στατιστικός Αναλυτής στον ιδιωτικό τομέα (Intralot SA, TNS Metrisis) και στο δημόσιο τομέα (τμήμα ΕΛ.ΣΤΑΤ., Μεθοδολογία και Ανάλυση). Έχει ευρύ διδακτικό έργο σε θέματα στατιστικής, ανάλυσης δεδομένων και ποσοτικών μεθόδων στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Έχει επίσης διδάξει Στατιστική, Ανάλυση Δεδομένων, Παράγωγα,  Λήψη Αποφάσεων και Μεθοδολογία Έρευνας σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου, στο  Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Επιπλέον, ήταν ερευνητής σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και ήταν μέλος της ερευνητικής επιτροπής της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO).

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την Μοντελοποίηση Δεδομένων σε Οικονομικά και Κοινωνικά Θέματα, Ανάλυση Χρονικών Σειρών, Τεχνικές Δειγματοληψίας, Λήψη αποφάσεων υπό αβεβαιότητα.

Φωτεινή Κυριαζή

Η Δρ. Φωτεινή Κυριαζή είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αποφοίτησε από το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές (MBA) στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Εκπόνησε τη Διδακτορική της Διατριβή (PhD) στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ανωτέρω Πανεπιστημίου με ειδίκευση «Essays on the Econometrics of Agricultural Subsidies and the Forecasting of Agricultural Time Series». Παράλληλα είναι Διευθύντρια και στέλεχος στον Ελληνικό Οργανισμό Πληρωμών των αγροτικών επιδοτήσεων για πάνω από 15 χρόνια. Έχει διδάξει σε μεταπτυχιακά προγράμματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου. Έχει βραβευτεί από τον φοιτητικό σύλλογο του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου για την διδακτική προσφορά της. Έχει επίσης διακριθεί για τη δημιουργία καινοτόμου ηλεκτρονικής αγροτικής επιχειρηματικής εφαρμογής.

Τα τρέχοντα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην αγροτική επιχειρηματικότητα, στις προβλέψεις αγροτικών χρονολογικών σειρών και στην αγροτική οικονομική. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά όπως το International Journal οf Forecasting,  IMA  Journal of Management Mathematics, Cogent Economics & Finance, Review of Economic Analysis κ.ά. Έχει επίσης δημοσιευμένο έργο σε βιβλία και συλλογικούς τόμους.

Μαριλένα Γέμτου

Η Μαριλένα Γέμτου είναι ερευνήτρια στο Τμήμα αξιοποίησης φυσικών πόρων και γεωργικής μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος διδακτορικού στο Μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο του Bath του Ηνωμένου Βασιλείου, μεταπτυχιακού τίτλου στο Μάναντζμεντ από το Πανεπιστήμιου του Bath και πτυχίου στα Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Έχει πολυετή διδακτική εμπειρία σε μαθήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Στρατηγικού Μάρκετινγκ, Συμπεριφοράς καταναλωτή και Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Παράλληλα, έχει εργαστεί σε εταιρείες συμβουλευτικής και διαφήμισης πάνω σε θέματα έρευνας αγοράς και ανάπτυξης στρατηγικής Μάρκετινγκ. Έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα (Horizon) που αφορούν την διαχείριση γνώσης στον αγροδιατροφικό τομέα καθώς και την αλλαγή συμπεριφοράς των παραγόντων της αγροδιατροφικής αλυσίδας προς την βιώσιμη γεωργία. Το ερευνητικό της έργο έχει δημοσιευτεί σε διεθνή επιστημονικά βιβλία και συνέδρια.

Οδηγός Σπουδών: