"Γεωχωρικές Τεχνολογίες στη Μέση Εκπαίδευση (drones, δορυφορικές εικόνες,χαρτογραφία, G.I.S.)"
ΚΑΝΕΤΕ ΑΙΤΗΣΗΛήξη εγγραφών: 27/02/2025
Έναρξη προγράμματος: Μάρτιος 2025
ECTS: 16,8
Δίδακτρα: 330€
9 μήνες
Ελληνικά
Ασύγχρονη εξ' αποστάσεως
Πιστοποιητικό: Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Γλώσσα προγράμματος: Ελληνική
Διάρκεια: 420 διδακτικές ώρες, 9 μήνες (16,8 ECTS)
Μέθοδος Εκπαίδευσης: Εξ αποστάσεως ασύγχρονη
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Καλύβας Διονύσιος, Καθηγητής του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν τα μαθήματα: Γεωγραφία, Γεωλογία, Φυσική, Μαθηματικά, Πληροφορική, Ιστορία και Θρησκευτικά.
Εκπαιδευτικοί – μαθησιακοί στόχοι προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση:
Α. Γνώσεις
- Ικανότητα Χρήσης Γεωχωρικών Εργαλείων:
- Κατανόηση της λειτουργίας και χρήσης drones, δορυφορικών εικόνων, χαρτογραφίας και GIS.
- Επιλογή και εφαρμογή των κατάλληλων τεχνολογιών για εκπαιδευτικά σενάρια.
- Ανάλυση και Ερμηνεία Δεδομένων:
- Ικανότητα συλλογής, οργάνωσης και ανάλυσης γεωχωρικών δεδομένων.
- Αξιοποίηση δεδομένων για τη λήψη αποφάσεων και την ανάλυση προβλημάτων.
- Σχεδιασμός και Υλοποίηση Δραστηριοτήτων Διδασκαλίας:
- Δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων με βάση τις γεωχωρικές τεχνολογίες.
- Σχεδιασμός δραστηριοτήτων που προάγουν τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.
- Συνεργατική Εκπαίδευση:
- Ανάπτυξη ικανοτήτων για συνεργατική εκπαίδευση και διαμοιρασμό γνώσεων.
- Ενθάρρυνση της ομαδικής εργασίας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών.
- Κριτική Σκέψη και Καινοτομία:
- Ανάπτυξη ικανοτήτων κριτικής σκέψης στην αξιολόγηση των δεδομένων και των αποτελεσμάτων.
- Προώθηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας στη χρήση γεωχωρικών τεχνολογιών στη διδασκαλία.
Με αυτές τις γνωσεις, οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση όχι μόνο να εφαρμόζουν τις γεωχωρικές τεχνολογίες στη διδασκαλία τους αλλά και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη τέτοιων δεξιοτήτων στους μαθητές τους.
Β. Δεξιότητες
Κινητική Επιδεξιότητα:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης drones και άλλων γεωχωρικών συσκευών.
- Εκπαίδευση στην ασφαλή και αποτελεσματική χρήση των τεχνολογιών σε δραστηριότητες στον κοινό χώρο.
Συντονισμός Ματιού και Χεριού:
- Ανάπτυξη ικανοτήτων συγχρονισμού της οπτικής παρατήρησης με τις κινητικές δραστηριότητες κατά τη χρήση των γεωχωρικών εργαλείων.
Χειρονομική Επιδεξιότητα:
- Εκπαίδευση στη χρήση εφαρμογών GIS με τη χρήση χειρισμού μενού και εργαλείων με το χέρι.
Ικανότητα Αντίληψης και Αντίδρασης σε Πληροφορίες:
- Ενθάρρυνση της ικανότητας αντίληψης και επεξεργασίας γεωχωρικών πληροφοριών.
- Ανάπτυξη ικανοτήτων αντίδρασης σε πληροφορίες που παρέχονται από τις τεχνολογίες.
Ευελιξία και Διαχείριση Πόρων:
- Ανάπτυξη ευελιξίας στην προσαρμογή στη χρήση νέων τεχνολογιών.
- Εκπαίδευση στη διαχείριση πόρων και εργαλείων για αποτελεσματική χρήση στο πλαίσιο της διδασκαλίας.
Γ. Ικανότητες
Ικανότητα Συνεργασίας και Επικοινωνίας:
- Ενίσχυση ικανοτήτων συνεργασίας μεταξύ συναδέλφων και μαθητών.
- Ανάπτυξη ικανοτήτων επικοινωνίας και διαμοιρασμού γνώσεων με άλλους εκπαιδευτικούς.
- Ικανότητα Προσαρμογής:
- Εκμάθηση νέων τεχνολογιών και εφαρμογής τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
- Ικανότητα προσαρμογής των μαθησιακών στρατηγικών στις ανάγκες των μαθητών.
Κριτική Σκέψη:
- Ανάπτυξη ικανοτήτων κριτικής σκέψης για την αξιολόγηση των γεωχωρικών δεδομένων και των εκπαιδευτικών διαδικασιών.
- Δημιουργικότητα:
- Ανάπτυξη δημιουργικών προσεγγίσεων στη χρήση των γεωχωρικών τεχνολογιών στο μάθημα.
Ανοιχτό Μυαλό και Ευελιξία:
- Καλλιέργεια ανοιχτού μυαλού για την υιοθέτηση νέων ιδεών και προσεγγίσεων.
- Ευελιξία στην προσαρμογή σε νέες εκπαιδευτικές πρακτικές.
Νοητική Διεργασία και Εφαρμογή Γνώσεων:
- Ικανότητα αξιοποίησης των γνωστικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων σε πρακτικά εκπαιδευτικά σενάρια.
- Εφαρμογή των γνώσεων σε διάφορες καταστάσεις, εντός και εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Διαμόρφωση Νοοτροπίας:
Διαμόρφωση θετικής νοοτροπίας απέναντι στην τεχνολογική εξέλιξη και στη χρήση γεωχωρικών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Βασικές Πληροφορίες
Επιστημονική ομάδα:
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος: Διονύσιος Καλύβας, Καθηγητής (Αξιολόγησης Γαιών – Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων στη Γεωργία και Χωρική Ανάλυση) του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Στο πρόγραμμα διδάσκουν:
Ο Κωνσταντίνος Σούλης, Επίκουρος Καθηγητής (Γεωπληροφορικής και Χωρικής Ανάλυσης στη Γεωργία και το Περιβάλλον) του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ο Στυλιανός Γεροντίδης, ΕΔΙΠ του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Υποχρεώσεις εκπαιδευόμενων/Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα πρέπει:
- να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την εξέταση (η εξέταση θα γίνει μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-class ΚΕΔΙΒΙΜ με ερωτήσεις Σωστού/Λάθους, πολλαπλών απαντήσεων και μελέτες περιπτώσεων).
- να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων μέχρι την έναρξη του προγράμματος.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στους συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΓΠΑ. Στους συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Κόστος Συμμετοχής / Εκπτωτική Πολιτική
Το κόστος συμμετοχής στο πρόγραμμα είναι 330€ και πρέπει να καταβληθεί πριν την έναρξη του προγράμματος προκειμένου να κατοχυρωθεί η συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Όσοι δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα έως τις 20.02.2024, δικαιούνται έκπτωση 18% λόγω πρώιμης εγγραφής (early entry) και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 270€.
- Επίσης, έκπτωση 18% και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 270€ δικαιούνται όσοι έχουν παρακολουθήσει έστω και ένα επιμορφωτικό σεμινάριο του ΚΕΔΙΒΙΜ ΓΠΑ (με δίδακτρα).
- έκπτωση 18% και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 270€ δικαιούνται όσοι είναι μέλη του ΓΕΩΤΕΕ.
- έκπτωση 18% και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 270€ δικαιούνται όσοι είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι
Τα δίδακτρα μπορούν να καταβληθούν σε δύο δόσεις.
Πρώτη Δόση πριν από την έναρξη του προγράμματος
Δεύτερη Δόση 1 μήνα μετά από την έναρξη του προγράμματος.
Οι εκπτωτικές πολιτικές δεν συνδυάζονται. Οι ενδιαφερόμενες/ενδιαφερόμενοι καταθέτουν το ανωτέρω ποσό στον παρακάτω λογαριασμό, στον οποίο δικαιούχος είναι ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του ΓΠΑ, αναφέροντας απαραίτητα το όνομά τους και τον κωδικό ΕΛΚΕ του έργου (Κωδικός: 80343).
Εθνική Τράπεζα στο λογαριασμό με IBAN GR 2801100400000004001883448
Το αποδεικτικό κατάθεσης επισυνάπτεται στην αίτηση που υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΓΠΑ.
Εισαγωγή
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΓΠΑ)σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Γεωχωρικές Τεχνολογίες στη Μέση Εκπαίδευση (drones, δορυφορικές εικόνες,χαρτογραφία, G.I.S.) » διάρκειας 420 διδακτικών ωρών (16,8 ECTS) το οποίο θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως (Ασύγχρονη εκπαίδευση) μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης E-class ΚΕΔΙΒΙΜ .
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Καλύβας Διονύσιος, Καθηγητής του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Σκοπός
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σκοπός του είναι να τους εφοδιάσει τους με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να έχουν την ικανότητα να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν διδακτικά σενάρια εκπαίδευσης στα μαθήματα: Γεωγραφία, Γεωλογία, Φυσική, Πληροφορική, Μαθηματικά, έχοντας υπόψη τους τις διαρκώς αναπτυσσόμενη γεωχωρικές τεχνολογίες και βασικές παιδαγωγικές αρχές.
Αναγκαιότητα Προγράμματος
Οι ανάγκες που εξυπηρετεί το πρόγραμμα είναι εκπαιδευτικοί/εκπαιδευόμενοι:
- να αποκτήσουν βασικές γνώσεις γεωχωρικών τεχνολογιών
- να διδάξουν εφαρμογές των γεωχωρικών τεχνολογιών στην εκπαίδευση όπως ορίζεται στα νέα προγράμματα σπουδών
Οι καινοτομίες που θα έχει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι οι εκπαιδευτικοί/εκπαιδευόμενοι :
- να αποκτήσουν την ικανότητα να συσχετίζουν τις γεωχωρικές τεχνολογίες με τους συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους των μαθημάτων: Γεωγραφία, Γεωλογία, Φυσική, Πληροφορική, Μαθηματικά, καθώς και οποιοδήποτε μάθημα εμπεριέχει χάρτες ως εκπαιδευτικό υλικό (Ιστορία, Θρησκευτικά, κλπ).
- να μάθουν να εφαρμόζουν κατάλληλες παιδαγωγικές στρατηγικές για να εκπαιδεύσουν τους μαθητές σε καινοτόμες τεχνολογίες.
Δομή Εκπαιδευτικού Προγράμματος
Τίτλος διδακτικής ενότητας | Τίτλος υποενότητας | Διάρκεια σε ώρες | ECTS | |
1.Εισαγωγή στις Γεωχωρικές Τεχνολογίες | 1.1_Γενικά |
40 |
1,60 | |
1.2_Εισαγωγή στη Χαρτογραφία | ||||
1.3_Εισαγωγή στα Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα (GIS) | ||||
1.4_Εισαγωγή στα Δορυφορικά δεδομένα – εικόνες | ||||
1.5_Εισαγωγή στην τεχνολογία των UAVs (Drones) | ||||
2.Σύνδεση των Γεωχωρικών Τεχνολογιών με συγκεκριμένα μαθήματα λυκείου του γυμνασίου σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών. | 2.1_Σύνδεση με το μάθημα της Γεωγραφίας
|
40 |
1,60 | |
2.2_Σύνδεση με το μάθημα της Γεωλογίας
| ||||
2.3_Σύνδεση με το μάθημα των Μαθηματικών
| ||||
2.4_Σύνδεση με το μάθημα της Φυσικής
| ||||
2.5_Σύνδεση με το μάθημα της Πληροφορικής | ||||
3.Χαρτογραφία και Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα (GIS) | 3.1_Εισαγωγή στην Χαρτογραφία και τα GIS
|
80 |
3,20 | |
3.2_Εφαρμογές των GIS στην Εκπαίδευση
| ||||
3.3_Κατασκευή Χαρτών και Εφαρμογή των GIS σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα | ||||
4.Χωρική Ανάλυση και Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα (GIS)
| 4.1_Εισαγωγή στην χωρική ανάλυση
|
70 |
2,80 | |
4.2_Χωρικές αναλύσεις με χρήση GIS σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα | ||||
5.Δορυφορικές Εικόνες | 5.1_Ηλεκρομαγνητικό φάσμα
|
70 |
2,80 | |
5.2_Κατανόηση των Δορυφορικών Εικόνων: Χρήσεις και Εφαρμογές | ||||
5.3_Ανάλυση και Επεξεργασία Δορυφορικών Εικόνων στην Εκπαίδευση | ||||
6.Εφαρμογές Unmanned Aerial Vehicles (UAV) – Drones
| 6.1_Βασικές Αρχές Λειτουργίας και Τεχνολογία των Drones
|
60 |
2,40 | |
6.2_Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες με Χρήση Drones στο Μάθημα | ||||
7.Συνολική Ενσωμάτωση και Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων | 60 | 2,40 |
Μέθοδος Υλοποίησης
Εξ αποστάσεως Ασύγχρονη Εκπαίδευση
Μεθοδολογία Αξιολόγησης
12.1 Αξιολόγηση εκπαιδευομένων
- Τεστ πολλαπλών επιλογών.
12.2 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος (εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενοι, ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.)
- Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος θα γίνει μέσω ερωτηματολογίου που συμπληρώνουν εκπαιδευόμενοι. Τα πορίσματα θα χρησιμοποιηθούν για τη συνέχιση ή/και βελτίωση του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Τεχνικές εκπαίδευσης – Εργαλεία – Εξοπλισμός
- Υλικό Ασύγχρονης Εκπαίδευσης: Σημειώσεις – Παρουσιάσεις,
- Πλατφόρμα Εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης – Eclass ΚΕΔΙΒΙΜ ΓΠΑ.
Η διδασκαλία διεξάγεται στο σύνολό της μέσω του διαδικτύου, προσφέροντας στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δυνατότητα μελέτης ανεξαρτήτως περιοριστικών παραγόντων, όπως η υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Η ασύγχρονη εκπαίδευση, προσφέρεται μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης E-class ΚΕΔΙΒΙΜ.
Εκπαιδευτικό Υλικό – Πρόσθετες Πηγές
- Σημειώσεις
- Παρουσιάσεις Powerpoint
- Βιντεοπαρουσιάσεις
- Επιστημονικές δημοσιεύσεις
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται σταδιακά, ανά διδακτική ενότητα, μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης E-class ΚΕΔΙΒΙΜ.
![](https://kedivimaua.gr/wp-content/uploads/2021/11/Dionisios_Kalivas-300x195.jpg)
Διονύσιος Καλύβας
Είναι πτυχιούχος γεωπόνος Α.Γ.Σ.Α., ενώ φοίτησε στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Χαρτογράφηση – Υδατικές Συνθήκες – Αξιολόγηση Εδαφών (1989) και διδακτορική διατριβή στον τομέα της Αξιολόγησης Εδαφών – Σχεδιασμού Χρήσεων Γης (1991) από το ΓΠΑ.
Εργασιακή – Διδακτική εμπειρία
- Μέλος ΔΕΠ στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από το 2005. Καθηγητής στο γνωστικό πεδίο «Αξιολόγηση Γαιών – Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα στη Γεωργία και Χωρική Ανάλυση» στο Τομέα Εδαφολογίας και Γεωργικής Χημείας του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής
- Λέκτορας «Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών» του Τμήματος Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου (2002 – 2004).
- Επισκέπτης Επίκουρος Καθηγητής Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (2000-2002).
- Επιστημονικός Συνεργάτης του ΤΕΙ Αθήνας (1993-2018).
- Ειδικός Επιστήμονας του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) του ΥΠΕΠΘ σε θέματα Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (1996-2004).
- Έχει διδάξει (σε πανεπιστήμια του εσωτερικού και εξωτερικού) πολλά προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα όπως: Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών, Στατιστική, Χωρική Στατιστική – Γεωστατιστική, Αξιολόγηση Γαιών, Σχεδιασμός Χρήσεων Γης, Εδαφολογία, Εδαφο-κλιματικό Σύστημα της Αμπέλου.
- Έχει συμμετοχή, ως επιβλέπων ή ως μέλος τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής ή ως μέλος εξεταστικών επιτροπών σε 21 διδακτορικές διατριβές και σε 73 μεταπτυχιακές μελέτες που εκπονήθηκαν στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
Δημοσιεύσεις: 51 δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά με κριτές (εκ των οποίων μία ψηφίστηκε από την Διεθνή Εδαφολογική Ένωση, μεταξύ των πέντε καλύτερων σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα των Pedometrics για το έτος δημοσίευσής της), 21 βιβλία/κεφάλαια σε βιβλία, 105 σε πλήρη πρακτικά διεθνών και ελληνικών συνεδρίων, 75 σε πρακτικά περιλήψεων συνεδρίων.
Είναι μέλος πολλών επιστημονικών ενώσεων, όπως Ελληνική Εταιρεία Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών – HellasGIs (υπήρξε Γενικός Γραμματέας της την περίοδο 2014-2016, Αντιπρόεδρος 2016-2018 και Πρόεδρος της 2018-2021), European Resources Water Association (EWRA), European Weed Science Society (EWRS), Ελληνική Επιτροπή για την Καταπολέμηση της Απερήμωσης, Διεθνής Εδαφολογική Ένωση, Ελληνική Εδαφολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη Γεωργία, τα Τρόφιμα και το Περιβάλλον (ΕΠΕΓΕ-HAICTA).
Είναι κριτής επιστημονικών εργασιών σε 25 διεθνή περιοδικά και co-editor στο Remote Sensing and Geoinformatics in Agriculture and Environment (MDPI Topic).
Είναι υπεύθυνος της Μεταπτυχιακής Κατεύθυνσης «Γεωπληροφορική και Χωρική Ανάλυση» του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος ΑΦΠ&ΓΜ, ενώ έχει υπάρξει επιστημονικός υπεύθυνος και ερευνητής σε 58 ερευνητικά προγράμματα. Συμμετείχε σε διεθνείς επιτροπές εμπειρογνωμόνων με αντικείμενο την Ευρωπαϊκή Χωρική Συνοχή και Ανάπτυξη (2003-2008) ενώ είχε την ευθύνη του Εργαστηρίου Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών του Ινστιτούτου Αστικού Περιβάλλοντος και Ανθρώπινου Δυναμικού του Παντείου Πανεπιστημίου (2002 – 2008). Από το 2008 συντονίζει τις δραστηριότητες της Ερευνητικής Μονάδας GIS (www.gis.aua.gr ) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι υπεύθυνος της διοργάνωσης των πανελληνίων επιστημονικών συνεδρίων «Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα στη Γεωργία και το Περιβάλλον» (giscongress.aua.gr ) τα οποία ξεκίνησαν το 2015 και πραγματοποιούνται ανά διετία στο ΓΠΑ.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα σήμερα περιλαμβάνουν τις νέες τεχνολογίες (ψηφιακή γεωργία, γεωργία ακριβείας, gis, remote sensing, geodatabases) και την χωρική ανάλυση στην αξιολόγηση εδαφών και φυσικών πόρων και στην παρακολούθηση καλλιεργειών.
![](https://kedivimaua.gr/wp-content/uploads/2023/08/Σούλης.jpg)
Κωνσταντίνος Σούλης
O Δρ. K. Σούλης Γεωπόνος και Διδάκτορας Γεωπονικών Επιστημών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών με αντικείμενα την Γεωπληροφορική την Υδρολογία και τη Διαχείριση Υδατικών Πόρων. Τα κύρια ερευνητικά και διδακτικά του αντικείμενα είναι: Γεωπληροφορική, Χωρική Ανάλυση, Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS), Υδρολογία, Αγρο-υδρολογία, Περιβαλλοντική Υδρολογία, Υδρολογική μοντελοποίηση, Υδρομετρία, Διαχείριση Υδατικών Πόρων, Γεωργική Υδραυλική, Αρδεύσεις, ανάπτυξη εφαρμογών Η/Υ και GIS καθώς και σχεδίαση και δημιουργία Γεωγραφικών Βάσεων Δεδομένων. Επίσης έχει εκτεταμένη εμπειρία στο σχεδιασμό και στην πραγματοποίηση εργασιών πεδίου.
Είναι co-Editor in chief στο Hydrological Sciences Journal, το οποίο είναι ένα από τα πιο ιστορικά και διακεκριμένα περιοδικά στον τομέα της υδρολογίας.
Σε αναγνώριση της ποιότητας της προηγούμενης δουλειάς του στο περιοδικό ως Associate Editor έλαβε το βραβείο Best Associate Editor Award 2020.
Επίσης, είναι μέλος του Editorial Board των διεθνών επιστημονικών περιοδικών Remote Sensing και Journal of Mountain Science, είναι Guest Editor στα διακεκριμένα περιοδικά Water Journal, ISPRS International Journal of Geo-Information και FIRE, και έχει πραγματοποιήσει κρίσεις άρθρων σε 62 διακεκριμένα διεθνή περιοδικά (Publons Peer Review Award 2017. 2018 και 2019) καθώς και προτάσεων ερευνητικών προγραμμάτων.
Τα έτη 2021 και 2022 διακρίθηκε με την συμπερίληψή του στους αντίστοιχους καταλόγους του top 2% των ερευνητών παγκοσμίως.
Ο κ. Σούλης έχει υλοποιήσει και συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό ερευνητικών προγραμμάτων του ΓΠΑ καθώς και σε ερευνητικά προγράμματα άλλων ιδρυμάτων.
![](https://kedivimaua.gr/wp-content/uploads/2023/08/ΓΕΡΟΝΤΙΔΗΣ.jpg)
Γεροντίδης Στυλιανός
Αποφοίτησε από το τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (1994) και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Διαχείριση Περιβάλλοντος (2000).
Από το 1994 έως το 2000 εργάστηκε σε πολλά ερευνητικά προγράμματα στο Εργαστήριο Εδαφολογίας του Γ.Π.Α. ως υπεύθυνος G.I.S.
Από το 2000 έως το 2002 εργάστηκε σε τεχνικές εταιρείες και στο τμήμα πληροφορικής της Vodafone ως αναλυτής εφαρμογών Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων (G.I.S).
Από το 2004 έως το 2007 ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης του προσωπικού της εταιρείας ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε. σε θέματα G.I.S. και Τηλεπισκόπησης, στο έργο της ψηφιοποίησης του αρχείου εποικιστικών εκτάσεων του Υπουργείου Γεωργίας.
Από το 2004 έως το 2011 ήταν τεχνικός σύμβουλος G.I.S. στην εταιρεία CREATIVE IMAGE TECHNOLOGIES, για την σχεδίαση, ανάπτυξη και υλοποίηση του πρώτης ελληνικής εφαρμογής πλοήγησης (navigation) οχημάτων.
Από το 2000 έως και σήμερα συμμετέχει στη διδασκαλία των εργαστηριακών ασκήσεων στο Γ.Π.Α. στα μαθήματα: Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα, Σύγχρονες εφαρμογές στην απογραφή των εδαφικών πόρων, εφαρμογές των Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων στο περιβάλλον.
Οδηγός Σπουδών:
Υποβολή αιτήσεων
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες υποβάλλουν αίτηση ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΓΠΑ και συμπληρώνονται ή επισυνάπτονται όλα τα προαπαιτούμενα έγγραφα και το αποδεικτικό κατάθεσης.
Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός συμμετεχόντων, το ΚΕΔΙΒΙΜ διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του, με επιστροφή του ποσού που καταβλήθηκε.
Επικοινωνία
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνούν με:
- τη Γραμματειακή Υποστήριξη του προγράμματος, e-mail: [email protected] Τηλέφωνο: 210 5294093
- τη Γραμματεία του Κέντρου Επιμόρφωσης & Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, email: [email protected] Τηλέφωνα: 210 5294400 (10.00-15.30)